torsdag 16 februari 2012

Till Alla Hjärtans dag

Kortet till mitt busiga barnbarn Theo


Några små detaljer. Jag har använt Copic att färga vita hattnålar och fjädrarna är från flugfiskelådan.


Insidan. Hjärtat ärä från Tim Holtz dies där jag har stansat i vanlig papp från baksidan av ett kollegieblock sedan har jag kört på svart Utee 3-4 ggr och i sista lagret rött glitter.


Hjärtat är gjort i utee med lite röda flingor i sista värmningen


Mera utee. 3-4 lager. Det guldfärgade är guldvax som jag strukit på mycket lite på första lagret men utee har gett effekt av förstoring som blev riktigt läckert.


Till mitt barnbarn lilla Amelia som kommer att bli en riktigt sprinter vad det lider.


Insida


Utstansat från Tim Holtz dies sedan utee på några varv och i sista omgången lila finstoftigt glitter


Mera Utee i lager på lager och glitter i sista omgången


Kortet till Theos lillasyster och mitt yngsta barnbarn, Minahh.


Detaljer med egenhändigt gjorda pärlspiraler då jag bor för långt från Borås för att inhandla dem där. Fjädrarna åter igen en djupdykning i flugfiskelådan samt lite duttat med copicpenna.


Insida


Cardstock med metalltejp och sedan embossat och målat med  lumiere metallicfärg och lite guldtusch till sist




Hjärteasken till min vän Mari som alltid finns vid min sida och är värd allt guld i världen. Ugnsfolie som är målat med lumieres pink gold. Kommer med en bättre förklaring under fliken tips och trix snarast.






 





Posted by Picasa

1 kommentar:

Anonym sa...

Mari visade hjärteburken, den är helt bedårande fin.
Kram och lyckatill med bloggen.
Carina